26 Mayıs 2012 Cumartesi

ÇITIR ÇITIR NEFİSS KANDİL SİMİDİ






2 gün önce, üçayların ilk kandili olan Regaip Kandilini kutladık. O gün, önce kızımı parka götürünce, oradaki çocuklara dağıtmak için birşeyler alamyı düşündüm. Ancak, henüz İzmir'deki yağmurlar bitmediği için dışarıya çıkamadık.. Ben de evde birşeyler yapıp, en azından birkaç komşuma vereyim diye düşünürken, iyi olacak hastanın doktor ayağına gelirmiş misali, tesadüfen internette kandil simidinin tarfini buldum.. Hemen kolları sıvadım ve yaptım. İlk kez yapmama rağmen, riske girip tarifte biraz değişikliler yaptım. Ancak tadı ile ilgili geri bildirimler olumluydu. "Oleyyy" dedim içimden, başardım demek ki.. Ben hemen tadına bakamadım, zira iftarı beklemek zorundaydım :)

  • 4 - 4,5 bardak un,
  • 200 gram margarin,
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağı (ben riviera kullandım, ağır olmasın diye),
  • 2 yumurta (birinin beyazı üstüne),
  • Kabartma tozu,
  • 1,5 yemek kaşığı toz şeker,
  • 1 tatlı kaşığı tuz,
  • 2 yemek kaşığı sirke
  • Susam, çörekotu
Unu havuz gibi açıp malzemelri koyuyoruz ve yoğuruyoruz. Ele yapışmayacak bir hamur olacak. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp, parmak kalınlığında olacak şekilde yuvarlıyoruz. Sonra yuvarlak şeklini veriyoruz. Yumurta akına ve susam-çörekotu karışımına bulayıp fırına veriyoruz.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder